Raivo Roolaid

Kõik, mida pead teadma e-fulfillment teenusest

Smartpost Itella eesmärgiks on ettevõtjaid oma laologistika kogemuste ja lahendustega aidata ning olla professionaalne partner e-poodnikele nende äri arendamisel. Ettevõtte laologistika direktor Raivo Roolaid tutvustab lähemalt, millele peaks e-poe omanik logistikapartnerit valides tähelepanu pöörama ning millised on valdkonda iseloomustavad tunnused ajal, mil e-kaubandus kogu hoogsalt populaarsust.

Fookus äri arendamisele

„Turu kvaliteediliidrina näeme, et paljud kaupmehed püüavad ise omal käel väga palju ära teha. Nad tegelevad hankimise, transpordi, ladustamise, komplekteerimise ja tarnetega. Lisaks klienditeeninduse ja reklamatsioonidega,“ ütleb Smartpost Itella laologistika direktor.

Samas ei loo tema sõnul enamik eelpooltoodud tegevustest kaupmehele otsest lisandväärtust, vaid pigem nõuavad lisaressurssi, mida ei ole võimalik ka tegemata jätta. „E-poe omaniku fookus peaks ideaalis olema aga oma äri arendamisel. See tähendab müükide kasvatamisel, turuosa suurendamisel ja kliendikogemuse parendamisel. Usaldades e-fulfillment teenuse selleks spetsialiseerunud ettevõttele, saabki kaupmees keskenduda tegevustele, mis loovad talle ja tema klientidele suuremat lisandväärtust,“ kõneleb Raivo Roolaid.

E-poodide logistika täislahenduse tegijaid on Roolaiu sõnul Eestis väga palju: suurem osa väiksemaid e-poode korraldavad paraku ise ladu ja logistikat. „Seda peamiselt kas oma elutoas, garaažis või väiksemal renditud laopinnal. Pakkujate hulgast hea valiku tegemine ei pruugi olla lihtne. Partnerit valides võiks leida usaldusväärse teenusepakkuja, kellel on pikemaajalised eesmärgid turul tegutseda ning kes esimeste raskuste tekkides kohe ladu kinni ei pane,“ toonitab Roolaid.

Smartpost Itella kui suunanäitaja

Smartpost Itella omab pikaajalist kogemust lao ja logistikavaldkonnast ning on üks suunanäitajatest Baltikumi ja Skandinaavia piirkonnas. „Olles tegutsenud Eestis üle 20 aasta ja Soomes veelgi kauem, tunneme hästi logistikavaldkonna toimimist. Meil on kindel visioon, milliseks kujuneb see nii lähitulevikus kui aastate pärast. E-fulfillment teenus on Eestis üpris uus, mistõttu pöörame palju tähelepanu, et selgitada ja tutvustada teenuse eeliseid e-poodide omanikele,“ selgitab Smartpost Itella laologistika direktor.

Roolaid toob Itella teenuse puhul välja järgmised argumendid, mis neid teenusepakkujana iseloomustab.

– Kulude kokkuhoid. „Tasub mõelda,  kui palju maksab kaubanduskeskuse rendipinna m2 €, millised on kulud kaupluses näiteks hoiustamisele ja personalile,“ sõnab Roolaid.
-Võimalus muuta püsikulud muutuvkuludeks, tasudes vaid reaalselt kasutatud teenuse eest
-Võimaldab sisuliselt omada piiramatult suurt sortimenti (versus jaekettides müügipinna juurde saamise võimalus)
– Ekspordivõimekuse kasvatamine ja võimalus müüa kaupa lisaks Eestile ka Baltikumi, Skandinaaviasse või mujale
E-fulfillment täisteenuslahenduse võimalus (kaupade vastuvõtt ja kontroll, hoiustamine, komplekteerimine, pakkimine ja tarned pakiautomaati). „See on mugavusteenus, kus kõik teenused võimalik saada ühest kohast,“ tõdeb Roolaid.
– Tellimuste track & trace ülevaade
– Reaalajas laovarude, tellimuste jm ülevaade ja jälgimine
– Kohalik klienditugi ja väga heal tasemel klienditeenindus

Uuri järele

Kliente on Smartpost Itellal erinevatest sektoritest, kellest mitmed on Eestis väga tuntud ja tarbijate poolt armastatud brändid. Lisaks ollakse logistikapartneriks hulgale väikestele ja keskmise suurusega klientidele.

„E-kaubandus tervikuna jätkab kasvamist, kuna e-poodides on väga lai kaubavalik, enamasti ka head hinnad ning tegemist on selgelt mugavusteenusega. Samuti aitab e-poest ostmine vältida emotsioonioste, mis mõjutab tarbija rahakotti vägagi positiivselt,“ sõnab Roolaid. Uuri lähemalt Smartpost Itella e-fulfillment teenuse kohta ja küsi pakkumist: https://itella.ee/ariklient/e-poe-logistika/


Veel uudiseid