Uuring: e-poes ostlemine jätkuvalt kasvutrendis

Kantar TNS-i poolt läbi viidud e-kaubanduse uuringust selgus, et internetist tellimine on taaskord rekordkõrgel tasemel. Enim ostetakse tarbeelektroonikat ning ülekaalukalt eelistatuim pakisaamise viis on pakiautomaat. Üha enam hinnatakse kaupade transpordis ka keskkonnasäästlikke meetodeid.

„Värskest e-kaubanduse uuringust selgus, et 47% eestimaalastest on suurendanud internetist ostmist viimase kuue kuu jooksul. Enim eelistatakse kodumaiseid e-poode ning tootegruppidest on populaarseimad tarbeelektroonika (25%), riided (23%) ning ilutarbed (12%),“ selgitas Smartpost Itella kliendikogemuse juht Triin Parmsoo.

Uuringust selgus, et kaupleja valikul peetakse olulisimaks detailset tootekirjeldust koos kvaliteetse pildimaterjaliga, head laoseisu ning taskukohast hinda. „Tundub, et Eesti elanikud on nüüdseks juba vilunud e-ostlejad, sest kõikidest vastanutest lausa 91% vastas, et ei plaani ostetud toodet tagastada. See tähendab, et tarbijad on valinud endale välja eelistatuimad poed, kust nad teavad, et tellitav kaup on kvaliteetne ja neile sobilik,“ kirjeldas Parmsoo. Ta lisas, et endiselt on ostu motivaatoriteks ka tasuta transport ja kiire tarne.

Paki kättesaamisel eelistab 71% eestimaalastest pakiautomaati. Sellele  järgneb kullerteenus, mida eelistab viiendik vastanutest. „Kõige enam soovitakse tellida kaupu kodulähedasse pakiautomaati, sest paki kättesaamist saab kergesti ühendada liikumistrajektooril asuvate kauplustega. Kusjuures pakiautomaati kasutavad küsitletutest kõige rohkem just eestlased. Soomlastest eelistab pakiautomaati 54%, leedukatest 48% ning lätlastest 45% vastanutest,“ selgitas Parmsoo ning lisas, et eelmise aastaga võrreldes on Eesti elanike hulgas pakiautomaadi eelistamine kahanenud kahe protsendipunkti võrra, sealjuures on kullerteenuse populaarsus tõusnud kaheksa protsendipunkti.

 „Kullerteenuse populaarsus on kasvanud peaasjalikult koroonakriisi tõttu, sest senisest enam veedetakse aega kodus ning kulleri vahendusel tellitakse nii toidukaupa kui ka mahukamaid tooteid,“ selgitas Parmsoo.

Sarnaselt soomlastele lähevad ka eestimaalastele üha enam korda keskkonnasäästlikud ostlemisviisid. Mõnevõrra vähem peavad seda oluliseks lätlased ja leedukad. Üle poolte Eesti elanikest soovib, et nende kauba transpordi ökoloogiline jalajälg oleks võimalikult väike. 39% naistest ning 27% meestest on valmis keskkonnasäästliku transpordiviisi eest maksma ka paar eurot rohkem.

„Transpordisektor on nii Eesti kui kogu Euroopa Liidu üks saastavamaid valdkondi,mistõttu pöörame ökoloogilisele jalajäljele suurt tähelepanu. Vastutustundliku ettevõttena on keskkonnasäästlikust Smartpost Itellale väga oluline, mistõttu investeerime järjepidevalt keskkonda säästvate pakiveolahenduste väljatöötamisse. Näiteks lisaks pakiveoringide optimeerimisele, et vähendada sõidukite kilometraaži, aega ning müra, võtame lähiajal kasutusele esimesed elektrikaubikud,“ selgitas Parmsoo. Elektrikaubikute osakaalu hakatakse järk-järgult suurendama üle kogu Eesti.

Posti Grupi poolt tellitud ning TNS Kantar OY poolt tehtud e-kaubanduse uuring viidi läbi käesoleva aasta juunis. Uuringus osales kokku 4919 inimest Baltikumist, Soomest ja Rootsist. Uuring keskendus tarbijate e-ostlemise trendidele, käitumismustritele ja motivaatoritele.

Uuring on kättesaadav siit.


Veel uudiseid