Express Business Day teenusega saadetud pakid liiguvad läbi GLS (General Logistics Systems) võrgustiku. GLS on logistikaettevõte, kelle jaotuskeskused asuvad enamus Euroopa riikides.
Express Business Day paki lubatud minimaalsed ja maksimaalsed kaalud / mõõdud:
Minimaalne kaal ja mõõdud | Standardmõõdud teenuse kasutamisel alates 08.07.2024 | Maksimaalsed mõõdud teenuse kasutamisel |
Kaal 100 g Pikkus 15 cm Laius 15 cm Kõrgus 1 cm | Kaal 30 kg Pikkus 100 cm Laius 80 cm Kõrgus 60 cm Max ümbermõõt (1x pikim külg + 2x laius + 2x kõrgus) 300 cm | Kaal 35 kg Pikkus 200 cm Laius 80 cm Kõrgus 60 cm Max ümbermõõt (1x pikim külg + 2x laius + 2x kõrgus) 300 cm |
TRANSPORDIPROTSESSI LÜHIKIRJELDUS (EKSPORT):
Tellimuse esitamise aeg sama päeva korjeks Tallinnas on hiljemalt kell 12:00, mujal Eestis kell 11:00. Hiljem saabunud tellimuste korje toimub järgneval tööpäeval või võimalusel tellimuse esitamise päeval (tööpäeval).
Pakkide sorteerimine toimub automaatsetel sorteerimisliinidel, mis kontrollib pakkide mõõte ja kaalu.
Palume arvestada, et pakid liiguvad liinil koos teiste pakkidega, millest tulenevalt võib pakk jääda teiste, raskemate pakkide alla ning lisaks võib pakk saada liini eri osade kõrguste vahest tulenevalt põrutada.
Kui tuvastatakse nõuete rikkumise lubatud kaalu või mõõtude osas, esitatakse vastavalt lisaarve transpordi tellijale, milleks on 50€+KM.
Itella Estonia OÜ-l ei ole kohustust teavitada transpordi tellijat pakkide ülekaalust või -mõõdust.
KUIDAS TOIMETAB PAKID KOHALE GLS:
Pakutav teenus on kullerteenus ning pakid toimetatakse kohale vastavalt pakil olevale aadressile.
Kui paki saajaks on eraisik, võidakse pakid loovutada ka naabritele või toimetada lähimasse pakipunkti / ParcelShop’i.
GLS’il ei ole kliendile ette helistamise teenust. Rootsis toimetatakse eraklientide pakid kohale kulleriga vaid sellisel juhul, kui paki kaal on üle 20kg. Kõik alla 20kg kaaluvad eraklientide pakid suunatakse koheselt pakipunkti/ParcelShop’i.
Täpsemalt saab lugeda GLS kodulehelt.
TRANSPORDIPROTSESSI LÜHIKIRJELDUS (IMPORT):
GLSi tellimuste puhul toimub pealekorje 2 tööpäeva jooksul.
Tellimused, mis on esitatud Itellale hiljem kui 16:30, ei ole võimalik järgmisel tööpäeval korjata. Samuti ei ole võimalik korjet tellida samaks tööpäevaks.
Pealekorje toimumise aeg sõltub korje piirkonnast ning ka lähteriigis olevatest riigipühadest, mida palume tellimuse esitamisel üle täpsustada vajadusel ka kauba saatjaga.
Pakid korjatakse lähteriigi tavapärase tööpäeva jooksul. Üldiselt lepitakse saatjaga kokku korje toimumise aeg, kuid riigiti võib see olla erinev.
Itellale saabunud import tellimus sisestatakse GLSi tellimiskeskkonda. Lähteriigis prinditakse tellimus koos sildiga. Kullerile antakse töökäsk ning kaasa ka prinditud silt.
Kuller peab sildi kleepima pakile kohe, kui on selle kliendi juurest korjanud.
KUIDAS TOIMETAB PAKID KOHALE EESTIS ITELLA:
GLS pakke tarnitakse, kas kulleriga või kliendile lähimasse pakiautomaati 48 tunni jooksul pärast paki sorteerimist meie terminalis.
Kulleri puhul saadetakse saajale teavitus SMSi või emaili teel ajavahemikuga, millal kuller aadressile jõuab.
Oma eelistatud pakiautomaadid on võimalik seadistada meie iseteeninduses my.smartpost.ee.
KEELATUD SAADETISED GLS-GA:
GLSiga ei tohi saata näiteks õrna / kergesti purunevat kaupa, toiduaineid, temperatuuritundlikke tooteid, ohtlikke aineid, dokumente, väärisesemeid jms.
Info keelatud kaupade kohta on leitav siit
Küsimuste korral palume võtta ühendust Itella klienditeeninduse või müügiosakonnaga, kelle kontaktid leiate siit.
PAKENDAMISE NÕUDED:
Pakkide liikumine terminalides toimub mööda automatiseeritud sorteerimisliine, millest tulenevalt palume arvestada võimalusega, et pakk võib saada põrutada ja/või jääda teiste, kuni 40kg kaaluvate pakkide alla. Kaubad peavad olema pakendatud vastavalt paki sisu eripärale ning arvetusega, et kaubad liiguvad sorteerimisliinidel.
PAKKIDE TAGASTAMINE:
Kui saadetise kohaletoimetamine ebaõnnestub, siis liigub saadetis lähimasse pakipunkti / ParcelShop’i või selle puudumisel tagasi jaotusterminali ning kliendile jäetakse saabumisteade.
Pakke hoiustatakse ParcelShop’is kuni 8 tööpäeva ning jaotusterminalis kuni 4 tööpäeva. Saatja eraldi informeerimist tagastuste kohta ei toimu.
Tagastatud kaupade eest esitatakse veoarve transpordi tellijale.
Import tellimuste puhul hoiustatakse pakke Itella Estonia OÜ laos kuni 10 tööpäeva, misjärel on kohustus pakk tagastada saatjale.
LISATEENUSED:
Ülemõõduline pakk | See lisateenus võimaldab saata ülemõõdulisi pakke, mis ületavad teenuse standardse maksimumkaalu või mõõtmeid, kuid ei ületa teenuse füüsilisi maksimaalseid mõõtmeid. Kui teenus puudub, kuid pakid ületavad standardse maksimaalse kaalu ja/või mõõtmeid, lisatakse lisateenus koos teenustasuga automaatselt. |
TELLIMUSTE VORMISTAMINE (EKSPORT):
Eestist saates tuleb vormistada tellimused SmartShipis ning kaubad sildistatakse saatja poolt Smartshipist saadud siltidega.
Tellimuste tühistamiseks, muutmiseks, abi saamiseks või muude transpordiga seotud küsimustes palume pöörduda klienditeeninduse poole: ariklient@smartpost.ee
Hinnapäringud pakkidele, mis GLS teenuse alla ei kvalifitseeru, palume saata aadressile: sales.estonia@itella.com
TELLIMUSTE VORMISTAMINE (IMPORT):
Euroopast Eestisse kauba tellimiseks tuleb vormistada tellimused SmartShipis või emaili teel saates andmed aadressile ariklient@smartpost.ee
Smartshipist saadud silte palume saatjale mitte saata kuna GLS pakkidele pannakse sildid GLSi poolt ning pakid liiguvad Eestisse GLSi sildiga.
Tellimuste tühistamiseks, muutmiseks, abi saamiseks või muude transpordiga seotud küsimustes palume pöörduda klienditeeninduse poole: ariklient@smartpost.ee
Hinnapäringud pakkidele, mis GLS teenuse alla ei kvalifitseeru, palume saata aadressile: sales.estonia@itella.com
TARNEAEG:
Tarneajad on arvestatud pealelaadimisega Tallinn/Harjumaa.
Mujalt Eestist toimunud korje korral lisandub tarneajale +1 tööpäev.
Pakiautomaadi kaudu saadetud pakkidele lisandub +1 tööpäev.
Kõik tarneajad on eeldatavad ning sellega ei kaasne ajalist lubadust.
Täpsema info saamiseks palume pöörduda Itella klienditeeninduse või müügiosakonna poole.
* Märgitud riikidesse pakki saates on vajalik tollivormistus, olenemata kauba väärtusest.
Pealelaadimine Eestis | Eeldatavad tarneajad tööpäevades | |
Albaania (AL) * | 6 | |
Andorra (AD) * | 6 | |
Austria (AT) | 5 | |
Belgia (BE) | 5 | |
Bosnia ja Hertsegovina (BA) * | 7-8 | |
Bulgaria (BG) | 7-8 | |
Fääri saared (FO) * | 6 | |
Gibraltar (GI) * | 6 | |
Hispaania (ES) | 5-7 | |
Holland (NL) | 5 | |
Horvaatia (HR) | 6 | |
Iirimaa (IE) | 5-6 | |
Island (IS) * | 6 | |
Itaalia (IT) | 5-7 | |
Kosovo (XK) * | 7 | |
Kreeka (GR) | 6-8 | |
Küpros (CY) | 7 | |
Liechtenstein (LI) * | 5 | |
Luksemburg (LU) | 5 | |
Sihtriigid | Malta (MT) | 6 |
Monaco (MC) | 6 | |
Montenegro (ME) * | 7 | |
Poola (PL) | 3 | |
Portugal (PT) | 5-8 | |
Prantsusmaa(FR) | 5-6 | |
Põhja-Makedoonia (MK) * | 7 | |
Rootsi (SE) | 5-6 | |
Rumeenia (RO) | 6 | |
Saksamaa (DE) | 4 | |
San Marino (SM) * | 5 | |
Slovakkia (SK) | 6 | |
Sloveenia (SI) | 6 | |
Suurbritannia (UK) * | 4-7 | |
Šveits (CH) * | 5 | |
Taani (DK) | 5 | |
Tšehhi (CZ) | 4 | |
Türgi (TR) * | 6-7 | |
Ungari (HU) | 5 | |
Vatikan (VA) * | 5 |