Logistika täislahenduse teenus kasvutrendis

Koroonapandeemias seisavad ettevõtted silmitsi järjest suurenevate e-kaubanduse mahtudega. Selleks, et kaupade laialivedu, hoiustamist ja muid sellega seotud tegevusi optimeerida, kasutab üha enam ettevõtteid logistika täislahendust.

„Logistika puhul arvatakse sageli, et tegu on vaid asjade transpordiga ühest kohast teise, kuid tegelikult moodustab suure osa logistikast kõik see, mis eelneb transpordile. Kauba kohaletoimetamine on viimane samm ahelas,“ sõnas Itella Estonia laologistika direktor Erich Jeerik.

Kuna e-poe mahud kõikides kaubandusvaldkondades hakkasid hüppeliselt kasvama, ei jõudnud iga ettevõte endale oma laosüsteemi püsti panna. „Samuti pole enda lao omamine tänapäeval ka enam vajalik. Märksa kulutõhusam on laologistika teenus sisse osta ning seda vastavalt enda soovidele ja vajadustele,“ lisas Jeerik.

Logistika täisteenus võib sisaldada nii kaupade komplekteerimist, hoiustamist, sorteerimist, pakendamist kui ka kohalevedu kas pakiautomaati või kulleriga. Lisaks sellele on võimalik võtta lisateenuseid, näiteks seadmete testimise ja seadistamise näol kuni õmblustöödeni välja.

Kliendid ootavad üha kiiremat teenindust

Kaubamaja AS logistikajuht Grete Ihaste tõi välja, et efektiivne laologistika mängib  tänapäeval ka kliendikogemuses väga olulist rolli. “Meie soov on keskenduda oma põhitegevusele ehk pakkuda klientidele kvaliteetseid kaupu ja kõrgetasemelist teenindust nii müügimajades kui ka e-poes. Samas ootavad kliendid üha kiiremat teenindust ja tarnet,” ütles Ihaste.

Selleks, et tagada kvaliteetne ja kiire kliendikogemus, peavad ettevõtted tihti väga suurel hulgal tooteid ladustama, mida ei ole kauplustes kohapeal võimalik jätkusuutlikult teha. Samuti on vaja toodetele klientide jaoks lisaväärtusi luua – näiteks lisada neile hinnasildid ning eestikeelsed hooldusjuhendid. “Siinkohal olemegi võimalikult sujuvaks ostuprotsessiks usaldanud logistikavälise partneri hoolde. Vastavalt meie vajadustele ja soovidele kohandatud logistika täislahendus hõlmab endas lisaks ladustamisele ka kaupade (sh rippriiete) vastuvõttu, markeerimist, turvastamist ning jaotusvedusid meie Tallinna ja Tartu müügimajadesse,” selgitas Ihaste, lisades, et see on aidanud ka ressursse kokku hoida.

Veel tõi ta välja, et seoses suurenenud tellimismahtudega veebipoest on nende jaoks oluline, et kohaletoimetamine on kiire ja kvaliteetne. Seetõttu tasubki eelistada teenusepakkujat, kes saab kaubaga algusest lõpuni tegeleda – pakendamisest kullerteenuseni välja.

Itella Estonia laologistika direktori sõnul võib vajadus logistika täislahenduse järgi tekkida pea kõikidel ettevõtetel, kes töötavad väljaspool logistikasektorit. “Eelkõige näeme seda teenust kasutamas erineva suurusega tööstus- ja kaubandusettevõtteid,” ütles Jeerik. Ta lisas, et nõudlus logistika täislahenduse vastu kasvab lähiaastatel märkimisväärselt. “Itella portfellis on logistika täislahenduse teenus igal aastal kasvanud ning võttes arvesse e-kaubanduse plahvatuslikku suurenemist, prognoosime selle trendi jätkumist. 2022. aastal ootame taaskord teenuse 10-12% kasvu,” ütles Jeerik.


Veel uudiseid