Ole ettevaatlik: Smartposti nimel saadetakse praegu petukirju
Iga päev saavad kümned tuhanded eestimaalased teate paki saabumise kohta, uusi rahateenimise viise otsivad kelmid püüavad seda ära kasutada.
Eile (1.11.2023) õhtul hakkas Smartposti klienditeenindus saama murelike inimeste kirju, kes olid saanud Smartposti nimel kahtlase sisuga e-kirju. Tegemist on petukirjadega – ära mingil juhul toimi nii nagu nendes kirjades palutakse: ära värskenda oma kontaktandmeid ega tee nõutud ülekandeid! Eriti tähelepanelik tuleb olla seetõttu, et petturite e-kirjad ja nende viidatud veebilehed võivad olla ehmatavalt sarnased õigetega.
Kuidas ära tunda, et tegemist on petukirjaga?
- Saatja meiliaadress on kahtlane. Täna ja eile on petukirju tulnud näiteks sellistelt aadressidelt: support@mail.hexi.ladesk.com, Smartpost-ee-3022@runlikecrazy.com, Smartpost-ee-5230@runlikecrazy.com, itella@galbebrody.freshdesk.com. Smartposti kirjad saabuvad meiliaadressidelt, mis lõpevad @itella.com või @smartpost.ee.
- Visuaalselt ei näe kiri korrektne välja, näiteks on kasutatud vale logo.
- Kirjavead, kummaline kõnepruuk, nt: palun värskendage oma teavet / Märka: Kui te järgmise 24 tunni jooksul ei maksa, tagastatakse teie pakk saatjale. / Teie pakk on kättetoimetamiseks ette valmistatud.
- Enne lingil klõpsamist veendu, et sind suunatakse Smartposti õigele veebilehele. Näiteks on viimaste päevade petukirjad viinud sellistele veebilehtedele: sendfmedo.goldencloud.com.sa, sequre-web.cisco.com, xgtuatroyh.com.sa.
Õiged on need kolm veebilehte: www.itella.ee, www.smartpost.ee ja my.smartpost.ee. Makseid sooritatakse ainult iseteeninduse lehel my.smartpost.ee. Paki eest tuleb tasuda saatmisel, tellimisel või kättesaamisel, me ei küsi pangakaardi andmeid sõnumi või e-kirja teel. Mitte kunagi ei palu me klientidel tasuda saadetise andmete uuendamise eest.
Vale | Õige |
support@mail.hexi.ladesk.com, Smartpost-ee-3022@runlikecrazy.com, Smartpost-ee-5230@runlikecrazy.com, itella@galbebrody.freshdesk.com. jms | Lõpuga @itella.com või @smartpost.ee |
sendfmedo.goldencloud.com.sa, sequre-web.cisco.com, xgtuatroyh.com.sa. | itella.ee, smartpost.ee ja my.smartpost.ee |
Vale logo:
Kahtluse korral ära esita isikuandmeid, ära tee makseid. Kui oled saanud kahtlase teate Smartposti nimel, võta palun ühendust meie klienditeenindusega (info@smartpost.ee või +372 60 11 000) veendumaks, et link on ehtne ja sellel on turvaline klõpsata. Juhul kui avasid kelmide lingi ja sisestasid oma panagakaardi andmed, pöördu kiiresti panga poole, et pangakaart sulgeda. Kui aga oled langenud pettuse ohvriks – pöördu politsei poole.
Viimaste petukirjade näidised
Versioon 1:
Versioon 2:
Versioon 3:
Veel uudiseid
-
Smartposti Baltikumi suurimas sorteerimiskeskuses peeti sarikapidu
Tähistasime 1. novembril Rae vallas uue sorteerimiskeskuse sarikapidu – tähtsat…
Loe edasi -
Smartpost Itella läheb üle kaubamärgile SmartPosti
Smartpost Itella, mis kuulub Soome Posti gruppi, võtab 2025. aasta…
Loe edasi -
Sõbra ja Aardla pakiautomaadi kolimine
26.-28.08 toimub Tartu Aardla Selveri pakiautomaadi kolimine suuremale pinnale ning…
Loe edasi -
Info seoses 2022. aastal toimunud andmelekkega
Novembris 2022 sai Itella Estonia OÜ Riigi Infosüsteemide Ametilt teate…
Loe edasi