Kes ostab jõulukingid varakult ja kes viimasel hetkel?

Smartposti poolt läbi viidud uuring heidab pilgu Eesti elanike ostuharjumustele jõulude eel. E-kaubanduse kasutamine kingituste ostmiseks on muutumas üha populaarsemaks, kuid uuring näitab selgelt, et ostuharjumused varieeruvad vanuse, elukoha ja sissetuleku järgi.

20% inimestest, kes ostavad jõulukingid veebist juba mitu kuud enne pühi, on enamasti naised, kes elavad maapiirkondades ning kelle peres on viis või enam liiget. Nende varajane planeerimine näitab teadlikkust ja soovi vältida viimase hetke sagimist.

Uuringust selgus, et peaaegu pooled Eestimaa inimestest (45%) eelistavad jõulukingitused osta paar nädalat enne pühi. Selle vastanute grupi seas on rohkem noori, vanemapuhkusel olevaid või tudengeid, kes elavad linnapiirkondades, peamiselt Harjumaal ja Ida-Virumaal. Silmatorkavalt on selles grupis ka kõrge sissetulekuga (üle 3000 €/kuus) inimesi ja neid, kelle peres on viis või enam liiget.

8% inimestest eelistab kingitusi osta alles mõned päevad enne pühi. Säärased viimase hetke ostjad on peamiselt venekeelsed inimesed, kes elavad Ida-Virumaal, Lääne-, Lääne-Viru-, Põlva-, Rapla- või Valgamaal. Neid iseloomustab keskmiselt kolmeliikmeline leibkond.

Uuringust ilmneb, et samal ajal on ka neid, kes e-kaubandust üldse ei kasuta.  Need on peamiselt üle 60-aastased inimesed, kes elavad Järvamaal, Läänemaal või Põlvamaal ning kelle sissetulek jääb alla 1000 €/kuus.

E-kaubandus annab inimestele suurema paindlikkuse ja võimaluse vältida poodides tunglemist. Kuid nagu uuring näitab, mõjutavad kingiostude ajastust tugevalt inimeste elustiil, sissetulek ja elukoht. Näiteks suurtes peredes planeeritakse kingitusi varakult, samas noored ja linnaelanikud kipuvad ostudega viivitama. 8% viimase hetke ostjaid aga tõestab, et kiire ja usaldusväärne kohaletoimetamine on võtmetähtsusega. Smartposti eesmärk on tagada, et kõik e-ostud jõuaksid saajateni võimalikult kiiresti ja sujuvalt.


Veel uudiseid