Info seoses 2022. aastal toimunud andmelekkega

Novembris 2022 sai Itella Estonia OÜ Riigi Infosüsteemide Ametilt teate andmelekkest. Alustasime viivitamatult olukorra uurimist, teavitasime koheselt Andmekaitse Inspektsiooni, kõrvaldasime rikkumise põhjuse süsteemist ja informeerisime kliente, kelle andmed lekkisid.  Juhtumi uurimise ja õigusliku hinnangu andmisega tegelesid ametivõimud. 

Intsidendile järgnenult võtsime kasutusele täiendavad meetmed oma IKT süsteemide ja protokollide täiustamiseks. Samuti viidi läbi vajalikud õiguslikud toimingud, et tagada parim võimalik lahendus kõigile osapooltele, eriti andmesubjektidele, kelle andmeid veebis avalikult kättesaadavaks tehti.

Arvestades käesoleva teema tundlikkust, jälgime kokkulepitud konfidentsiaalsuskohustust ja saame detailsemat infot jagada vaid asjaosalistega.  

Itella Estonia võtab andmete turvalisuse teemat äärmiselt tõsiselt

Posti Grupi osana uurime ja arendame pidevalt oma süsteemide infoturvet. Lisaks kasutab Posti digitaalsete varade haavatavuste avastamiseks ja nendest teatamiseks vearahaprogrammi (Bug bounty program). See on viis, kuidas saab teavitada meid võimalikest haavatavustest või turvanõrkusest ilma häkkimiseta ega konfidentsiaalset teavet avalikustamata. Vaata lähemalt: Register – Intigriti

Süsteemidesse häkkimine on kuritegu, millega nõuetekohaselt tegeleb politsei. Lähtume oma tegevuses andmekaitset reguleerivatest õiguslikest regulatsioonidest, tehes tihedat koostööd ametiasutustega. Ka 2022. aastal toimunud andmelekke juhtumi puhul oli see nii.

„Usaldusväärsus on üks meie põhiväärtustest. Meie partnerite ja klientide andmed on kaitstud ning meie eesmärk on tagada kogu kliendiinfo ja andmete ohutus ja konfidentsiaalsus,“ kinnitab Gediminas Mickus, Smartpost Itella Baltikumi juht, vastutav Posti tegevuse eest Eestis, Leedus ja Lätis.


Veel uudiseid