Palun uuenda oma veebilehitseja

Näib, et teie brauserit enam ei toetata. Turvalise ja parema sirvimiskogemuse saamiseks värskendage oma brauserit.


Palun, kasutage ühte neist brauseritest:

SmartpostSmartpost

Paki saatmine Euroopasse

Info ja abi
Paki saatmine Euroopasse
Kategooria: Lepingud & tingimused

Paki saatmine Euroopasse on Smartpostiga mugav ja soodne.

Kapi suurusPaki mõõtmedPaki kaal
XSkuni 5 cm * 34 cm * 42 cmkuni 5 kg
Skuni 12 cm * 34 cm * 42 cmkuni 35 kg
Mkuni 20 cm * 34 cm * 42 cmkuni 35 kg
Lkuni 34 cm * 36 cm * 42 cmkuni 35 kg
XLkuni 60 cm * 36 cm * 60 cmkuni 35 kg
Minimaalsed mõõtmed: 1 cm * 15 cm * 15 cm
Minimaalne kaal: 100g.

Täpsema hinnakirja ja tarneajad leiad siit

Paki saatmine Euroopasse

  • Paki saatmise hind sõltub sellest, millise suurusega kappi pakk mahub, ning riigi tsoonist, kuhu pakki soovid saata.
  • Paki toimetab tellimuses märgitud aadressil kohale kuller. Kui kulleril ei õnnestu paki saajat esimesel korral märgitud aadressilt kätte saada, võidakse pakk üle anda ka naabrile või toimetada lähimasse pakipunkti (ParcelShop). Rootsis toimetatakse erandina eraklientide pakid kohale kulleriga vaid sellisel juhul, kui paki kaal on üle 20kg. Kõik alla 20kg kaaluvad eraklientide pakid suunatakse koheselt pakipunkti (ParcelShop).
  • Teenus ei hõlma kliendile ette helistamist.
  • Pakki hoiustatakse 10 päeva, seejärel tagastatakse pakk saatjale.
  • Maksimaalne saadetava paki suurus on 60x36x60 cm ja maksimaalne kaal 35 kg.

Enne kella 13.00 saadetud (v.a saartelt) pakk jõuab saatjani olenevalt sihtkohast 1-8 tööpäeva jooksul (v.a riiklikud pühad). Täpse tarneaja leiad hinnakirja ja postiindeksite tabelist.

Paki saatmine ELi eriterritooriumitele

Kauba saatmisel Euroopa Liidu eriterritooriumitele tuleb esitada ekspordi-tollideklaratsioon ning kinnitada kauba Euroopa Liidu staatus T2,T2L või T2LF dokumendiga. Eriterritooriumid on Ahvenamaa, Kanaari saared, Kanalisaared, Prantsusmaa ülemerealad (Guadeloupe, Guiana, Martinique ja Reunion) ja Kreeka Athose Mägi.

Saadetise pakkimine

Paki kõik esemed ühte karpi ning kinnita see hoolikalt kleeplindiga – nii võid kindel olla, et kõik asjad jõuavad kohale täpselt sama heas seisukorras, kui need teele saatsid. Kindlalt pakitud saadetis on paremini kaitstud nii sisu kaotsimineku kui transpordil tekkida võivate kahjustuste eest.

Kindlasti vaata, et pakile oleks kirjutatud

  • Saatja:
    • Nimi
    • Kontakttelefon
  • Saaja:
    • Nimi
    • Kontakttelefon

Paki saatmine

Paki saatmiseks välisriiki vormista tellimus my.smartpost.ee

Tellimuse vormistamine ja saatmine käib järgnevalt:

  1. Vali nimekirjast soovitud riik, kuhu soovid pakki saata.
  2. Täida ära saaja ja saatja andmed.
  3. Vali mõõtmetele sobiv kapisuurus. Kõige kindlam on pakk selle jaoks üle mõõta.
  4. Kontrolli nii saaja kui ka saatja kontaktandmeid ning vali enda jaoks sobivaim makseviis.
  5. Peale tellimuse kinnitamist ilmub ekraanile unikaalne uksekood, mis on vajalik paki automaati sisestamiseks. See kood saadetakse automaatselt ka teie meiliaadressile, mille määrasite tellimuse käigus. Soovi korral saate uksekoodi saata tasuta SMSiga saatja mobiiltelefonile.
  6. Saadud uksekood kehtib 30 päeva jooksul kõigis Smartposti pakiautomaatides üle Eesti, seega võid paki posti panna ükskõik millises neist. Pakiautomaatide asukohad leiad siit
  7. Pakiautomaadi juures pakki sisestades on vajalik tasuda pangakaardiga saadetise eest postikulu. Pea meeles, et meie automaadid ei aktsepteeri täna American Express ja ITIC Teacher kaarte.
  8. Pakiautomaadi juures aitavad sind ekraanil olevad juhised. Kui kood sisestatud ja saatmise eest tasutud, avab automaat valitud mõõtmetega kapi. Pane pakk kappi ja sulge uks hoolikalt – edasise eest hoolitseme juba meie!
  9. Edasi toimetab Smartpost saadetise tellimuses esitatud aadressile.

Nõuded saadetavale pakendile, keelatud saadetised ja Itella vastutus:

Pakk peab saajani jõudmiseks läbima pika teekonna ja mitmeid sorteerimisliine. Kaubad peavad olema pakendatud vastavalt paki sisu eripärale ning arvetusega, et kaubad liiguvad sorteerimisliinidel. Et saadetis kannataks probleemideta välja reisi oma sihtkohta ja jõuaks parimas korras saajani, soovitame saatjal pakki kokku pannes veenduda, et

  • väline pakend kannatab diagonaalis kukkumist 100 cm kõrguselt
  • pulbrite transportimiseks mõeldud taara on hermeetiliselt suletud ja taara on omakorda pakitud vastupidavasse transpordipakendisse (lainepappkast, plastkast, puitkast vms)
  • saadetav pakk on pakendatud nii, et ilma pakendit rikkumata ei ole võimalik paki sisule juurde pääseda
  • pakend ei ole kauba jaoks liiga suur
  • pakend kannatab 4-5 sarnase pakendi raskust enda peal

Meie klientide ja töötajate ohutuse tagamiseks ning saadetise viperusteta sihtkohta jõudmise huvides oleme koostanud nimekirja esemetest ja kaupadest, mida Smartposti automaadi kaudu saatma ei peaks.

Keelatud saatetiste kohta leiad info siit.

Lisainfot aktsiisikaupade (alkoholi ja tubakatoodete) saatmise kohta leiad Maksu- ja Tolliameti leheküljelt.

Vastavalt Euroopa transporditeenuseid reguleeriva CMRi konventsiooni artiklile 8.1 peab vedaja kauba vastuvõtmisel kontrollima üksnes pakendi välist seisukorda, mitte hindama pakendi sobilikkust. See tähendab, et pakki saates on pakendi sobivuses veendumine väga oluline.

Itella vastutus

Postiettevõtete vastutust reguleerivad nii Eesti kui Euroopa seadused ja regulatsioonid. Probleemsete olukordade ennetamiseks ja teenuse kuritarvitamise vältimiseks on reeglid ka postiettevõtetel endil. Alljärgnevas oleme kirja pannud punktid, millest Itella juhindub:

  • Vastavalt CMR konventsioonile ja Võlaõigusseadusele vastutab Itella paki kahjustumise või kaotsimineku eest kuni 8,33 SDR kahjustunud või kadunud saadetise brutokaalu kilogrammi eest. SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) arveldusühik ja selle suurus sõltub avaldatud kursist.
  • Kaudseid kahjusid või saamata jäänud tulu Itella ei hüvita.
  • Itellal on õigus ekspertiisi eesmärgil nõuda kahjustunud paki esitamist.
  • Valesti valitud kapi suuruse eest Smartpost ei vastuta ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Keelatud sisuga ja valesti pakendatud saadetiste saatmine peatatakse Smartpost Itella terminalis ning saatekulu ei kuulu tagastamisele.
  • Kui saadetise tavapärasel vastuvõtmisel saaja poolt polnud kahjustumist võimalik tuvastada, siis on kliendil võimalik esitada Itellale pretensioon või kahjunõue hiljemalt seitsme kalendripäeva jooksul peale paki väljastamist paki saajale.

Saadetise kahjustumist või kadumist puudutavad pretensioonid ja kahjunõuded palume Itellale esitada kirjalikus vormis.