Ettevaatust! Petukirjad ja -sõnumid on endiselt liikvel!
Iga päev saavad kümned tuhanded eestimaalased teate paki saabumise kohta, kuid uusi rahateenimise viise otsivad kelmid püüavad seda osavalt ära kasutada.
Petukirjad ja sõnumid on saadetud vaid ühe eesmärgiga – pettur soovib ligi pääseda pangakontoandmetele ning tekitada majanduslikku kahju. Seega ära mingil juhul toimi nii nagu nendes kirjades palutakse: ära värskenda oma kontaktandmeid ega tee palutud ülekandeid! Eriti tähelepanelik tuleb olla seetõttu, et petturite e-kirjad/sõnumid ja nende viidatud veebilehed võivad olla ehmatavalt sarnased õigetega.
Kuidas ära tunda, et tegemist on petukirjaga?
- Saatja meiliaadress on kahtlane. Meile on petukirju tulnud näiteks sellistelt aadressidelt: support@mail.hexi.ladesk.com, Smartpost-ee-3022@runlikecrazy.com, Smartpost-ee-5230@runlikecrazy.com, itella@galbebrody.freshdesk.com. Smartposti kirjad saabuvad meiliaadressidelt, mis lõpevad @itella.com või @smartpost.ee.
- Visuaalselt ei näe kiri korrektne välja, näiteks on kasutatud vale logo.
- Kirjavead, kummaline kõnepruuk, nt: palun värskendage oma teavet / Märka: Kui te järgmise 24 tunni jooksul ei maksa, tagastatakse teie pakk saatjale. / Teie pakk on kättetoimetamiseks ette valmistatud.
- Enne lingil klõpsamist veendu, et sind suunatakse Smartposti õigele veebilehele. Näiteks on petukirjad viinud sellistele veebilehtedele: sendfmedo.goldencloud.com.sa, sequre-web.cisco.com, xgtuatroyh.com.sa.
Kuidas ära tunda, et tegemist on petturi saadetud sõnumiga?
- Saatja nimi ei ole korrektne – meie sõnumid tulevad alati “Smartpost” nime alt.
- Sõnum sisaldab kirjavigu või kummalist kõnepruuki. Näiteks: palun värskendage oma isikuandmeid/ makske tollimaksu kui soovite pakki kätte Saada.
- Sõnumi sisus on link, kus palutakse pakki kätte saamiseks maksta eelnevalt tollimaks. Smartpost Itella ei palu kunagi lingi kaudu tollimaksu maksta. Juhul kui sulle on saabumas pakk, mille puhul on teada, et on vaja tasuda imporditasud, siis me võtame sinuga ühendust ja palume sul meile saata e-posti aadress, kuhu saadame dokumendid deklaratsiooni vormistamiseks. Sul on võimalik täita deklaratsioon Maksu- ja Tolliameti iseteeninduses või lisateenusena osta seda meie käest. Juhul kui tellisid deklaratsiooni vormistamise meie käest, siis edastame sulle e-kirja teel tavalise arve, mille saad tasuda internetipangas. Mitte kunagi ei palu me tollimakse/impordimakse/deklaratsiooni täitmise teenustasusid maksta läbi veebilingi.
- Ole ettevaatlik, kui sõnumi sisus on link, millega palutakse tasuda paki või paki kättetoimetamise eest lisatasu. Meie kaudu saab saata lunamaksega pakki ning sellisel juhul võib klient saada SMSi, millega palutakse tasuda paki eest. Meie sõnumis on kasutusel vaid lühilink algusega link.itella.ee – see link suunab edasi my.smartpost.ee lehele, kus makse teostada. Pea meeles, et muid linke meil kasutusel pole ning vähimagi kahtluse korral palun võta ühendust meie klienditeenindusega, et lingi õigsuses kindel olla.
Mida teha, kui said kahtlase kirja/sõnumi?
- Kahtluse korral ära esita isikuandmeid, ära tee makseid.
- Kui oled saanud kahtlase teate Smartposti nimel, võta palun ühendust meie klienditeenindusega (info@smartpost.ee või +372 60 11 000) veendumaks, et link on ehtne ja sellel on turvaline klõpsata.
- Juhul kui avasid kelmide lingi ja sisestasid oma panagakaardi andmed, pöördu kiiresti panga poole, et pangakaart sulgeda.
- Pöördu koheselt politsei poole, kui oled siiski pettuse ohvriks langenud.
Oluline meelde jätta:
Meil on kasutusel vaid need kaks veebilehte: www.itella.eeja my.smartpost.ee. Sõnumites on kasutusel lühilingid: link.itella.ee mis suunab kliente maksma iseteeninduse lehele my.smartpost.ee. Mitte kunagi ei palu me klientidel tasuda läbi veebilingi saadetise andmete uuendamise eest või tollimaksu/imporditasude eest.
Vale | Õige |
support@mail.hexi.ladesk.com, Smartpost-ee-3022@runlikecrazy.com, Smartpost-ee-5230@runlikecrazy.com, itella@galbebrody.freshdesk.com. jms | Lõpuga @itella.com või @smartpost.ee |
sendfmedo.goldencloud.com.sa, sequre-web.cisco.com, xgtuatroyh.com.sa. | itella.ee ja my.smartpost.ee |
Vale logo:
Viimaste petukirjade näidised
Versioon 1:
Versioon 2:
Versioon 3:
Veel uudiseid
-
Kuressaare Wow Keskuse pakiautomaat on taas avatud
Täiendatud. Hea uudis: Wow keskuse pakiautomaat on taas avatud ja…
Loe edasi -
Aastalõpu teenindusajad
Palun planeerige oma aastalõpu saadetised aegsalt, kuna jõulude ja aastavahetuse…
Loe edasi -
Kes ostab jõulukingid varakult ja kes viimasel hetkel?
Smartposti poolt läbi viidud uuring heidab pilgu Eesti elanike ostuharjumustele…
Loe edasi -
Smartposti Baltikumi suurimas sorteerimiskeskuses peeti sarikapidu
Tähistasime 1. novembril Rae vallas uue sorteerimiskeskuse sarikapidu – tähtsat…
Loe edasi